Miért előnyös szolgáltatás a székhelyszolgáltatás a cégek számára?

A cégalapítás sok sok kiadással jár, a cégeket mindenféle költségek terhelik a fenntartás, fejlesztés területein is, ezeken felül pedig még vannak olyan céges szolgáltatások is, amiket érdemes igénybe venniük a vállalkozóknak, mert ezek megkönnyítik az életüket más területeken és talán még kiadásaik csökkentésében is segíthetik őket. Ilyen mondjuk a székhelyszolgáltatás is, ami sok kedvező lehetőséggel kecsegtet, megkönnyíti a cégek papírmunkával járó feladatait.

A székhelyet már a cég bejelentésekor ki kell jelölni, ez az a hely, ahova a cég összes hivatalos level érkezik majd, illetve ez az a cím, ahova be van jelentve a vállalkozás, ami nyilvánosan is szerepelni fog a cégnyilvántartásban. Mivel kötelező bejelenteni valamit székhelynek, ezért a többség egy lakcímet ad meg. Ez nem feltétlenül rossz megoldás, ha mondjuk kevés levelet kap valaki, ha nem annyira sok a papírmunka. Akkor viszont, ha egy olyan kisebb cégről van szó, amiben már többen dolgoznak, több könyvelnivaló van, azonban még nem kell titkárnőt felvenni, saját irodát bérelni, akkor már kelleni fog egy székhelyszolgáltatás a rendezettség kedvéért.

A székhelyszolgáltatások lényegében a cég titkárnői lesznek, csak nem egy személyben, hanem egy teljes céges szolgáltatás képében. A szolgáltatók által biztosított programok lényegében arról szólnak, hogy cég átveszi a hivatalos lakcím szerepét és az ezzel járó terheket, kötelezettségeket, emellett pedig a székhelyszolgáltatást biztosító cég képviseli a céget pénzügyi szakértőként, ha a NAV ellenőrzést küld ki és átnézi a beérkezett papírokat.

A székhelyszolgáltatás helyén lesz kitéve a cégtábla is. A cég, aki vállalta hivatalos küldeményeink fogadását arra is garanciát vállal, hogy az oda érkező papírjainkat, céges iratainkat rendezetten tárolja, esetleges NAV ellenőrzések alkalmával azokat pénzügyi képviselőként prezentálja.