Nem alaptalan a Google Shopping népszerűsége a hirdetési típusok között. A Google hirdetéseken belül egy teljesen új dimenziót nyitott a hirdetési piacon az online kereskedők világában.

A Google Shoppingos hirdetések lényege, hogy ötvözzék a keresési és a tartalmi hirdetések erősségeit, és ezen felül is nyújtanak egyéb funkciókat. A Google Shopping különlegessége, hogy a többi keresési hirdetéshez képest a legjobb ajánlatokat dobja fel a kulcsszavakra, a kereső legfelső sorában, ráadásul képpel, árral és boltokkal együtt.

Ez máris konkrétabbá teszi a keresési eredményeket. Tehát, a Google Shopping-nak köszönhetően egy kimagaslóan felhasználóbarát kereső felületet sikerült létrehozni. A legjobb ajánlatot pedig a legolcsóbb fogja jelenteni a Google Shopping-os találati listán. A beállításához szükséges először is egy Google Ads fiók, ezáltal tud csatlakozni és hozzáférni a Merchant Center rendszeréhez.

A Merchant Center azért megkerülhetetlen, mert ide lehet feltölteni a hirdetni kívánt termékeket. Majd szükséges egy Google Shopping feed is, ami az áruházban lévő termékeket automatikusan átadja és frissíti. Ha sikerült a társítás a Merchant Center fiókkal, akkor jöhetnek a beállítások. További információért látogasson el a marketingkalkulator.hu oldalára, ahol a kollégák állnak szíves rendelkezésére, hogy megválaszolják felmerülő kérdéseit.